Detalle del libro
Ver Índice
Pròleg
Unidad 1. La gestió de compres
1.1 La funció logística a l’empresa
1.2 Criteris de qualitat
1.3 Els costos logístics
1.4 El cicle de compres
1.5 Variables de qualitat i nivell de servei
Unidad 2. Gestió d’estocs
2.1 L’estoc. Estoc òptim i estoc mínim
2.2 Indicadors de la gestió de comandes
2.3 Previsió de vendes i tendències
2.4 Variacions de la demanda
2.5 Sistemes d’aprovisionament
Unidad 3. Plans d'aprovisionament
de mercaderies
3.1 Centrals de compres
3.2 Majoristes, aprovisionament a l'engròs
3.3 Determinació de les necessitats de compra
3.4 Internet com canal de compra
Unidad 4. Selecció de proveïdors i contracte
de subministrament
4.1 Selecció de proveïdors
4.2 Negociació amb proveïdors
4.3 El contracte de subministrament
Unidad 5. Documentació comercial
5.1 Emplenament de documents de pressupost, comanda ifactura proforma
5.2 Gestió administrativa de comandes
5.3 Catàlegs de productes. Ofertes
5.4 Tècniques de comunicació
a la tramitació de compres
5.5 Ordres de compra ..
5.6 Comanda. Avís d'enviament
5.7 Albarans de lliurament
5.8 Factures
Unidad 6. Gestió i control del procés
de recepció de comandes
6.1 La recepció de comandes
6.2 Inspecció de mercaderies
6.3 Incidències a les comandes. Medis de comunicaciód'incidències
6.4 La pèrdua desconeguda
6.5 Desembalatge de productes
6.6 Aplicacions informàtiques
de gestió de magatzems
6.7 Expedients de compres
6.8 Arxius de compres, en suport
paper o en suport digital
Unidad 7. Mitjans de cobrament i de pagament
7.1 Els mitjans de pagament i de cobrament
7.2 El xec
7.3 El pagaré
7.4 El rebut domiciliat
7.5 La lletra de canvi
7.6 La transfèrencia bancària
7.7 El gir postal
7.8 El rebut
Unidad 8. Comprovació de la idoneïtat
de la rendibilitat de l'assortiment
implantat a l'establiment comercial
8.1 Índexs de gestió de vendes
8.2 Ràtios de gestió de productes
8.3 Índex de circulació, d'atracció
i índex de compra
8.4 Ràtios de productivitat del lineal
i rendiment del lineal
8.5 Índexs de rendibilitat del lineal
desenvolupat
Unidad 9. L'assortiment
9.1 Seguiment de l'assortiment
9.2 Anàlisi ABC
9.3 Anàlisi DAFO
9.4 Detecció de productes obsolets
i productes poc rentables
9.5 Incorporacions d'innovacions
i novetats a la gamma de productes
9.6 Promocions i valoració
d'ofertes rebudes
9.7 Ofertes de proveïdors per a la introducció
de noves referències en l’assortiment
Unidad 10. Gestió de compravenda
d'un establiment comercial
10.1 Programari per a terminals de punt
de venda
10.2 Dades necessàries per crear una
empresa al terminal punt de venda
10.3 Gestió integrada de l'aprovisionament
10.4 Promocions amb el terminal punt
de venda
10.5 Cobrament de mercaderies
amb el terminal punt de venda
10.6 Pressupostos a clients
Unidad 11. El control del terminal punt
de venda (TPV)
11.1 Configuració de terminals punt
de venda
11.2 Tiquets
11.3 Caixa
11.4 Confecció d’estadístiques i informes
de compra, venda i magatzem
11.5 Generació de gràfiques estadístiques
Annex
A.1 Inferència estadística, tècniques
d’estadística descriptiva
El mòdul de Gestió de compres, que pertany al Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Tècnic en Activitats Comercials (els seusensenyaments mínims es recullen al RD 1688/2011, del 18 de novembre), va introduir grans canvis en la Família Professional deComerç i Màrqueting en recollir els elements més destacats d’una economia més innovadora i competitiva.
El sector comercial ha experimentat una gran evolució per l’adaptació a les noves necessitats de distribució, comercialització iadopció de noves tecnologies. Per això, es necessiten professionals ben formats per aprovisionar els establiments comercials demanera eficaç, que siguin capaços de gestionar adequadament les necessitats de compra i mantenir el nivell de serveis exigits pelsclients, sense deixar de tenir presents les qüestions precises per a aquest fi i la incorporació de les tecnologies de la informació i lacomunicació en la seva feina diària.
Cadascuna de les unitats del llibre inclou nombroses activitats, exemples resolts i casos pràctics per afavorir el procésd’ensenyament-aprenentatge i desenvolupar les capacitats de comprensió, anàlisi i relació dels conceptes estudiats. Al final de cadaunitat, se sintetitzen els seus aspectes fonamentals, es proposen qüestionaris tipus test i activitats teoricopràctiques.
El llibre es complementa amb una guia didàctica, exclusiva per professors, que inclou la programació tant del mòdul com de l’aula, lasolució de les activitats proposades, així com recursos didàctics i activitats d’ampliació que el professor podrà utilitzar per aldesenvolupament de les seves classes .
Sergio Baeza: Llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona i Diplomat en Ciències Empresarials i Alts EstudisMercantils per la Universitat de Barcelona. És professor i tutor del CFGM de Gestió Administrativa al Centre de l’Esperança, i ésprofessor i tutor de pràctiques del CFGS de Màrqueting i Publicitat i Audiologia Protèsica. També és autor del currículum UF2 delmòdul professional 8, Gestió i serveis postvenda de l’establiment d’audioprotesista.