Detalle del libro
Ver Índice
1. O escaparate
1.1. Introdución
1.2. Breve introdución histórica
1.3. Función
1.4. Obxectivos
1.5. Clases de escaparates
1.5.1. Clases de escaparates segundo a súa localización
1.5.2. Clases de escaparates segundo a presentación do escaparate
1.5.3. Escaparates publicitarios de marca
1.5.4. Escaparates sen mercadoría ou produto
1.5.5. Clases de escaparates en función do produto
1.6. ¿Que é un escaparatista?
EXERCICIO 1
SOLUCIÓNS
1.7. Resumo de contidos
AUTOAVALIACIÓN 1
SOLUCIÓNS
2. Principios básicos do escaparatismo
2.1. Introdución
2.2. Factores que condicionan a composición dun escaparate
2.3. Principios básicos dun escaparate: simplicidade; relevos; claridade; agrupamento e espazos libres; nitidez; predominio; homoxeneidade; luminosidade
2.4. Características fundamentais: visibilidade; orde e unidade; coherencia visual; creatividade e sorpresa
2.5. Principios de composición: equilibrio, peso, forma, espazo e memoria
2.5.1. O equilibrio
2.5.2. O peso
2.5.3. A forma
2.5.4. O espazo
2.5.5. A memoria
2.5.6. Propostas de composición
EXERCICIO 2
SOLUCIÓNS
2.6. Resumo de contidos
AUTOAVALIACIÓN 2
SOLUCIÓNS
3. Elementos base do escaparatismo. A cor e a luz. Liñas, superficies e volumes. Elementos estruturais
3.1. Introdución
3.2. A cor
3.2.1. A percepción da cor
3.2.2. Calidades da cor: ton, luminosidade (palidez), saturación (colorido) e matiz
3.2.3. Clasificación das cores: básicas, complementarias, binarias, frías e outras
3.2.4. A psicoloxía da cor
3.2.5. Criterios de selección de cores: natureza e características dos artigos; estilo do comercio e clientela; tempada; moda; número de cores e rendibilidade
3.3. A luz e a iluminación
3.3.1. A luz e o escaparate
3.3.2. Sistemas de iluminación
3.3.3. Sombras e cor
3.3.4. Potencia axeitada dun escaparate
3.3.5. Tipos de lámpadas
3.4. Liñas, volumes e superficies
3.5. Elementos estruturais: cristaleiras, paredes, fondos (sen fondo, semiabertos e pechados) e bases
3.5.1. Elementos estruturais
3.5.2. Fixacións
3.5.3. Ferramentas de traballo no escaparate
EXERCICIO 3
SOLUCIÓNS
3.6. Resumo de contidos
AUTOAVALIACIÓN 3
SOLUCIÓNS
4. Definición dun escaparate
4.1. Introdución
4.2. Disposición
4.2.1. Simétrica
4.2.2. Asimétrica
4.2.3. Rítmica
4.3. Posición
4.3.1. Frontal
4.3.2. Oblicua
4.3.3. Abano
4.4. Composición
4.4.1. Xeométrica
4.4.2. Lineal
4.4.3. Circular
4.4.4. Piramidal
4.5. Elementos iniciais que se deben considerar
4.5.1. Revestimentos
4.5.2. Carteis. Funcións: atracción, explicación e decoración
4.5.3. Selección de textos e palabras para carteis
4.5.4. Rotulación e serigrafía
4.6. Etiquetas. Información (prezo, composición, talles, marcas e outras características) e normativa. Dimensións e cores. Colocación
4.7. Decoracións interiores. Accesorios de presentación: función, tipos e criterios de selección
4.7.1. Función
4.7.2. Materiais de ambientación
4.7.3. Elementos móbiles, equipamentos técnicos e sistemas de animación
4.7.4. Elementos fixos
4.7.5. Elementos vivos
4.7.6. Manequíns
4.7.7. Criterios de selección
4.8. Creación do escaparate
4.8.1. Medidas do espazo
4.8.2. A idea
4.8.3. Realización dun proxecto
4.8.4. Maqueta
4.8.5. Presuposto
4.8.6. Tempo de execución
4.8.7. O decorado e os materiais (madeira, plástico, metal, cordas, cartón, pintura, papel, xeso, téxtil e cortiza)
4.9. Programa de exposición de produtos
4.9.1. Preparación dos produtos que se van expoñer
4.9.2. Programación
4.9.3. Exposición dos produtos: a montaxe
4.9.4. Movemento/renovación dos produtos. A periodicidade do escaparate
4.10. Vendas especiais: saldos, inicio de tempada, fin de ano
4.11. Rendemento e eficacia do escaparate: razóns e índices de eficacia
EXERCICIO 4
SOLUCIÓNS
4.12. Resumo de contidos
AUTOAVALIACIÓN 4
SOLUCIÓNS
5. Debuxo e deseño
5.1. Introdución
5.2. Teoría da comunicación visual. O significado do deseño
5.3. A composición e o deseño
5.3.1. Definición
5.3.2. Conceptos e combinacións xerais
5.3.3. Signo. Símbolo. Emblema. Anagramas e diagramas. Marcas e logotipos
5.3.4. Elementos visuais: tres dimensións
5.3.5. O método do deseño
5.4. Debuxo artístico e debuxo técnico
EXERCICIO 5
SOLUCIÓNS
5.5. Resumo de contidos
AUTOAVALIACIÓN 5
SOLUCIÓNS
RESUMO
EXAME
BIBLIOGRAFÍA
Un bo profesional do escaparatismo ha de ser innovador e creativo, intuitivo e enxeñoso, é dicir, un artista cunha base técnica e comercial, e tamén posuír unha serie de coñecementos artísticos, comerciais e técnicos. Así mesmo, debe ter un gran sentido da cor e da luz, e unha gran capacidade para crear montaxes escénicas.
Este manual, que Ideaspropias Editorial lle presenta, constitúe unha guía práctica sobre técnicas, métodos, materiais e procedementos na arte do escaparatismo, e recolle recursos e exemplos reais que orientarán e facilitarán o traballo á hora de realizar a montaxe dun escaparate.
O obxectivo deste material didáctico é coñecer como se elabora o deseño dun escaparate, aplicando técnicas de escaparatismo a partir duns obxectivos técnicos, comerciais e estéticos previamente identificados. Esta guía práctica é un referente para todas aquelas persoas que desexen levar a cabo o deseño e a composición dun escaparate.