Detalle del libro
Ver Índice
1. Aproximació a Internet
1.1. Introducció
1.2. Terminologia
1.3. Historia d’Internet. Internet a la societat actual i futura
1.4. Funcionalitats d’Internet
1.5. Resum de continguts
AUTOAVALUACIÓ 1
SOLUCIONS
2. Internet com a mitjà de comunicació
2.1. Introducció
2.2. Formes de comunicació
2.2.1. Correu electrònic
2.2.2. Llistes de distribució
2.2.3. Grups de notícies
2.2.4. Grups de conversa
2.2.5. Vídeocomunicacions
2.2.6. Edició de planes web
2.3. Aplicacions educatives de la funció comunicativa d’Internet
2.3.1. Correspondència electrònica
2.3.2. Projectes cooperatius
2.3.3. Debats d’alumnes
2.3.4. Fòrums de professors
2.3.5. La página web de classe
2.4. Resum de continguts
AUTOAVALUACIÓ 2
SOLUCIONS
3. Internet com a font d’adquisició de coneixements
3.1. Introducció
3.2. Formats de la informació a Internet
3.3. Aplicacions educatives de la funció informativa d’Internet
3.4. Resum de continguts
AUTOAVALUACIÓ 3
SOLUCIONS
4. Internet com a suport didàctic per a l’ensenyament-aprenentatge
4.1. Introducció
4.2. Les consultories i tutories telemàtiques
4.3. L’accés a materials didàctics en línia
4.4. Telebiblioteques
4.5. Classes a distància
4.6. Els centres de recursos virtuals
4.7. Els centres educatius virtuals
4.8. Els serveis en línia d’assessorament a l’estudiant
4.8.1. El paper del professorat a l’educació en línia
4.9. Resum dels continguts
AUTOAVALUACIÓ 4
SOLUCIONS
5. Criteris d’avaluació per a espais Web
5.1. Introducció
5.2. Criteris d’avaluació per a espais Web
5.2.1. Característiques de la informació
5.2.2. Característiques dels mitjans utilitzats
5.2.3. Característiques dels continguts
5.2.4. Interacció amb els medis
5.2.5. Adequació a les característiques dels alumnes
5.2.6. Característiques dels recursos didàctics
5.2.7. Facilitar l’autoaprenentatge i la iniciativa de l’alumne
5.3. Resum dels continguts
AUTOAVALUACIÓ 5
SOLUCIONS
6. Integració de les noves tecnologies en el desenvolupament curricular de l’Educació
6.1. Introducció
6.2. Integració de les noves tecnologies en el desenvolupament curricular
6.2.1. Els medis com a recolzament per al professor en el desenvolupament curricular
6.3. Resum de continguts
AUTOAVALUACIÓ 6
SOLUCIONS
7. Beneficis i riscos de l’ús educatiu d’Internet
7.1. Introducció
7.2. Beneficis i riscos de l’ús educatiu d’Internet
7.3. Resum de continguts
AUTOAVALUACIÓ 7
SOLUCIONS
RESUM
EXAMEN
BIBLIOGRAFÍA
Definim la xarxa d’Internet com un conjunt d’ordinadors que es connecten entre ells a nivell mundial, la qual cosa permet, per una banda una comunicació eficaç a qualsevol nivell geogràfic i per altra, oferir un volum d’informació en diferents formats i amb continguts de diferents tipus. Totes aquestes característiques, així com les funcions que ens presenta la gran teranyina d’Internet poden ésser útils per recolzar el procés d’ensenyament-aprenentatge del professorat.
Per tot això, Internet es converteix en font d’assoliment de coneixements, mitjà de comunicació i suport didàctic per a l’ensenyament.
Aquest manual vol ser una guia bàsica i pràctica per als docents sobre els usos d’Internet a l’Educació, els criteris d’avaluació d’espais Web, la integració de les noves tecnologies dins del desenvolupament curricular i sobre els beneficis i els riscos de l’ús de la Xarxa.